zaterdag 13 juli 2013

Je eigen body scrub maken!

Vandaag heb ik een DIY voor jullie! Het heeft niks te maken met nagels, maar toch wilde ik het jullie laten zien. Ik ga namelijk zelf een (body) scrub maken! Ik werd geïnspireerd door Serena van Beautylab. Zij liet een paar weken zien, hoe ze zelf een regenboog bodyscrub had gemaakt. Ik heb zelf geprobeerd om ook een scrub te maken, maar dan op mijn manier! Het was de eerste keer dat ik zelf een scrub heb gemaakt, dus het is niet perfect, maar ik wilde laten zien hoe je zelf een scrub maakt!

Wat ik heb gebruikt:
- In totaal 24 eetlepels suiker. 12 eetlepels per 'kleur'
- Sesamolie
- Karvan Cevitam ~ aardbei
- Bakje/ kom
- 2 lepels
- evt. iets van versiering
En je hebt natuurlijk een potje nodig om je scrub in te doen! 

Het is super simpel om te maken, het enige wat je moet doen, is de suiker met sesamolie mengen, en klaar is je scrub. In het filmpje hier onder kun je de stappen goed zien.


Je kunt verschillende soorten ingrediënten gebruiken voor je scrub. 
Als basis kun je het beste olie gebruiken, het maakt niet uit welke olie het is. Bijv. olijfolie, zonnebloemolie, amandelolie...
Als je geen olie wilt of kan gebruiken, kun je ook heel goed honing of yoghurt gebruiken.

Je hebt natuurlijk ook 'scrubdeeltjes' nodig, een schrobbend ingrediënt.
Zout of suiker word het meeste gebuikt, maar je kan ook koffie, amandelen of haver gebruiken. Wat heel belangrijk is, zorg dat je schrobbend ingrediënt niet te groot is, dit kan je huid namelijk beschadigen! Dus als je een grof ingrediënt gebruikt, zou ik hem eerst even fijn malen. 

Tips om je scrub langer houdbaar te houden.
Je scrub blijft ongeveer 2 weken goed. Om hem langer houdbaar te houden, kun je hem in de koelkast zetten. Ook een goede tip, breng de scrub aan met een schoon lepeltje. Zo kan er niks in de scrub komen, zoals bijv. water. Water is namelijk erg schadelijk voor een scrub.

----------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!
Morgen komt de review over mijn zelf gemaakte scrub online!
xx Anouk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier bij de reactie's weten, wat jij van dit artikel vind!